Hiç fark ettiniz mi? Bir sabah uyanıp sosyal medya hesaplarınızdan birine ( örneğin facebook) giriş yapıyorsunuz ve karşınıza çıkan kedi videosunu beğeniyorsunuz. Ardından başka bir sosyal medya hesabınızdan ( örneğin instagram) giriş yapıp bu kez bir arkadaşınızın arkadaşının profilini inceliyor, deyim yerindeyse stalklıyorsunuz. Aradan kısa -oldukça kısa- bir süre geçtikten sonra fark ettiğiniz ya da hiç ilginizi çekmeyen bir şeyle karşılaşıyorsunuz.

İnternet reklamlarında kedi maması ürünleriyle karşılaşırken,başka bir sosyal medya platformunda, tanıyor olabileceğiniz kişiler arasında şimdiye kadar aslında hiç orada denk gelmediğiniz ama birkaç gün öncesinde profilinde gezdiğiniz arkadaşınızın arkadaşı ile karşılaşıyorsunuz. Bunlar bir tesadüf mü?

Sosyal medyada sizlerin beğendiği, yorum yaptığı, beğenip takip ettiği her işlem aslında izleniyor. Site sizin daha önceden beğendiğinizi içerikleri görüyor ve size uygun, daha önceden beğendiğiniz ürünler gibi ürünleri çıkarıyor karşınıza. Tesadüf konusunu bir kez daha düşünün. Aslında bir kediniz olmaya bilir. Ama arka arkaya beğendiğiniz birkaç kedi videosu,sizin kedileri sevdiğinizi düşündürür. Sosyal medya bunu anlar ve sizi aslında kedi maması firmasına satar. Nasıl mı? Mama firmasının reklamlarının size ulaşmasını sağlayarak. Aynı şey daha önceden profilinde gezdiğiniz kişinin size önerilmesinde de geçerlidir. Beğendiğiniz her içerik, yorum yaptığınız her gönderi, takip ettiğiniz her sayfa aslında birileri tarafından izleniyor, işleniyor ve ileride önünüze ısıtılıp getiriliyor.

Bunlar tesadüf mü demiştik. Tekrar soruyoruz, sizce bunlar hala birer tesadüf mü? 

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)



Facebook Yorumları