Etkin iletişim, doğru mesajı doğru şekilde, doğru alıcıya aktarıldığı zaman sağlanabilmektedir. Hayatın her anında insanlar mutlaka iletişim kurmak zorundadırlar. Günümüzde bazı kişiler tarafından iletişimin sadece konuşmak olduğu düşünülse de bu böyle değildir.

Bakarak veya sessiz kalarak bile etkileşim kurabilmekteyiz. Ne kadar çok kelime konuşursak o kadar iyi iletişim kurarız düşüncesine sahip olan kişiler yanılgıya düşmektedirler. Sadece kelime sayısının çokluğu ile değil, beden dilini, nefes kullanımını ve empati kurma konusunu da birlikte kullanarak etkili şekilde bildirişim kurulabilmektedir. Günlük hayatımızda olsun, iş yaşantımızda olsun bazı zamanlar istenilen iletişim kurulamaya bildiği gibi anlatılmak istenen de karşı tarafa farklı yansıtılmaktadır. Böyle bir durumda iletişimin kalitesi düşmesinin yanında insan da zor durumlarda da kalabilmektedir.

Image   Image

Etkin iletişim iş hayatında da oldukça önemlidir. Kurum içindeki iletişim ne kadar düzgün ve etkili olursa o kurumun başarısı da o kadar fazla olacaktır. Bunu başaramayan çalışanlar kuruma hem maddi hem de manevi açıdan büyük zarar verirler. Mesajın alıcıya düzgün ulaşmaması maddi kayba sebep olduğu gibi, işletmenin kurumsal itibarına da zarar verebilir. Çalışanlar arasında ki sürtüşmelerin de artmasına sebep olur.

Image  

Sonuç olarak etkin iletişimin insana değer katacağını unutmamak gerekmektedir. İster sosyal hayatta, ister iş hayatında kuracağımız etkin iletişim huzurlu, mutlu ve başarılı olmamız sağlar. İnsan hayatında iletişimsizlik mümkün değildir fakat bu iletişimi etkili kurabilmek önemlidir.

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)



Facebook Yorumları