Dünyaca tanınmakta olan markalarda bulunan logoların ne anlama geldiğini hep merak etmişizdir. Markalar logolarını tasarlarken renklerinden simgelerine kadar birer gizli manaları taşımaktadır. İşte dünyaca ünlü bazı markaların logolarındaki sırlar.

Starbukcs

Image

Kahve zinciri denildiğinde ilk akla gelen firmalardan biriolan Starbucks’ın logosunun anlamı bir o kadar ilginç. Logosunda bulunan yeşilbayan simgesini Yunan mitolojisinde yer alan Siren’den almaktadır. Sirenler,denizcileri güzelliklerini kullanarak kandırıp öldüren canavarlar olarakkarşımıza çıkmaktadır.

CocaCola

Image

Dünyanın en önemli içecek firmasından biri olan CocaColafirmasının logosunun anlamı ‘’Nefis ve Taze’’ olarak belirtilmektedir.

Carrefour

Image

Carrefour’un logosu başta biraz anlamsız gelebilir. İlkbakıldığı zaman birbirine zıt şekilde olan iki ok olarak anlaşılabilmektedir.Dikkatli bakıldığı zaman ise logonun ortasında bir C harfi belirmektedir.Fransızcada Carrefour kelimesinin anlamı ‘’kavşak, kesişme noktası’’ anlamınagelmektedir.

BMW

Image

BMW firmasının logosunda yer alan beyaz ve gök mavisirenkler, ilk yapıldığı yer olan Bavyera eyaletini temsil etmektedir.

TOBLERONE

Image

Küçük büyük herkesin sevdiği çikolata markasıToblerone markasının logosuna bakıldığı zaman Matterhorn dağlarının içerisindesaklı gizli bir ayı silüeti görülmektedir. İsviçre’de yer alan Bern şehrininbir markasıdır ve iehrin bir özelliği de ‘’Ayılar Şehri’’ olarak anılmasıdır. 

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)



Facebook Yorumları